dinsdag 30 maart 2010

SITE2010: de conferentie is begonnen!

Ik ben deze week op de SITE conferentie in San Diego. Speciaal voor "newcomers" zoals ik werd vanmorgen om 8 uur al een bijeenkomst georganiseerd om ons wegwijs te maken in SITE, de verschillende sessies, manieren om betrokken te raken bij SITE en vooral om duidelijk te maken dat SITE "a friendly society" is, waarin je gezamenlijk kan werken aan onderzoek, ict en onderwijs. En... ik krijg mijn eerste "ribbon" :-).

Deze week staat voor mij in het teken van TPACK. Op de UT zijn we druk bezig met TPACK en onderzoek of het TPACK-model gebruikt kan worden in ons werk rondom ict-integratie en docentontwikkeling. Op dit moment zijn we onder andere bezig met een literature review, interviews op scholen, een project samen met Gent en we hebben intensief contact met Punya Mishra, een van de "uitvinders" van TPACK. Samen met hem, zijn collega Matthew Koehler (de andere uitvinder) en een aantal anderen organiseren we een symposium over TPACK. Wij zijn morgen aan de beurt.

Via dit blog een update van mijn TPACK-belevingen deze week! Op dit moment is de opening druk aan de gang en worden verschillende awards uitgedeeld, onder andere aan Chris Dede die later ook een keynote presentatie zal geven, voor zijn grote bijdrage aan het veld van ict in het onderwijs.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben jaloers! Ben ook een groot 'aanhanger' van TPACK. Ik las dat Mishra laatst bij jullie was. Heb je mijn webquest over TPACK al gezien?
    Allison Rossett heeft rond 2000 overigens een standaard werk over e-learning geschreven. heb ik nog op de boekenplank staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wilfred! Nee, helaas je webquest nog niet gezien.. ga ik snel doen! Misschien binnenkort even bijpraten over TPACK? Wij gaan verder met onze samenwerking met Punya, dus....

    BeantwoordenVerwijderen