En dan is het tijd voor ons TPACK Symposium! Het symposium is opgedeeld in twee delen, met in elk deel 3 presentaties. De presentaties worden niet alleen door de mensen in de zaal gevolgd, maar ook door David Gibson die onze "discussant" is. Hij zal alles dus kritisch volgen en aan het eind een aantal vragen stellen.
Voordat we beginnen laat Joke nog even zien wat we vorig jaar tijdens ons TPACK Symposium deden (strategies for teacher development, learning technology by design en how to measure the impact of professional development). Dit jaar gaan we verder in op het meten van TPACK. Hoe doe je dat? Welke instrumenten zijn er? Wat is de kwaliteit van die instrumenten? Vandaar de titel van vandaag: "Where are we and what is needed?". David geeft daarna aan dat we tijdens de presentaties in ieder geval zouden moet letten op "mulitdimensional testing" en op "performance over time". Hij bedoelt daarmee dat we met name zouden moeten kijken naar de overlappende gebieden in het TPACK model en dat we niet een momentopname zouden moeten hebben als we TPACK meten, maar dat we moeten meten over een langere periode.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten